שמתם לב לחדירת מים או לכתמי לחות לא-אופייניים במרתף? כנראה שפעולת האיטום הקודמת שנעשתה על המרתף שלכם הייתה לקויה, או עברה בלייה. המרתף שלכם בהחלט אינו אמור להיות חדיר למים, לכן במצב כזה רצוי מאוד לבצע איטום.

איטום מרתפים זה לא דבר שאנחנו נדרשים לבצע מדי יום, לכן רובנו לא בטוחים כיצד לפנות לעניין זה. מה נדרש מאיש המקצוע? כיצד איטום מרתפים צריך להתבצע? כל אלו שאלות שחשוב לתת להן תשובה, ורצוי בהקדם.

אז מה זה בעצם איטום?

ישנם שוני סוגים עיקריים של איטום – איטום חיובי ואיטום שלילי, כאשר שני הסוגים הכרחיים לשמירה על פנים החלל מפני רטיבות וחדירת מים. אך מתי כדאי להשתמש בכל אחד מסוגי האיטום, וכיצד הדבר מתבצע?

איטום חיובי – סוג זה של איטום כמובן עדיף יותר, ובדרך כלל מתבצע כברירת המחדל. האיטום החיובי נעשה מהצד החיצוני של המבנה, ו"עוטף" את הבית בכדי להגן עליו מחדירת מים. איטום חיובי נעשה לרוב תוך כדי בניית הבית, או על מבנים מעל הקרקע כמו גגות, מרפסות וכד'.

איטום שלילי – במידה ויש צורך באיטום חללים שלא נאטמו מבעוד מועד במערכת מסוג איטום שלילי, או שנוצר במערכת זו פגם. בחללים תת קרקעיים כמו חניונים, מרתפים או מקלטים תת-קרקעיים, בדרך כלל יהיה צורך באיטום שלילי. איטום שלילי נעשה מבפנים ומונע חדירת מים אל תוך חלל המבנה, אך אינו מונע הרטבה של הקירות מבחוץ.


כיצד מבוצע איטום שלילי?

במקרים רבים חללים תת קרקעיים לא נאטמים כראוי מבעוד מועד לפני בנייתם ועל כן יצטרכו איטום שלילי. מלאכת האיטום צריכה להיות מקצועית ומדויקת מאוד, זאת משום שעלויות התיקון באיטום שלילי יכולות להגיע עד פי עשרה מעלויות תיקון באיטום חיובי, והחדר יכול להפוך ללא-שמיש למשך זמן לא קצר. כמו כן, החומרים בהם יש להשתמש לאיטום מסוג זה הם שונים, וכוללים בדרך כלל חומרים בעלי יכולת היצמדות גבוהה במיוחד לקירות המבנה, גמישות או תפיחה במים.

ההכנות לקראת איטום מרתפים גם הן אינן פשוטות. רק בכדי להתחיל את העבודה, על קירות החדר, הרצפה והתקרה להיות חפים מכל חומר אחר עליהם. לכן, לפני תחילת העבודה, על בעל המקצוע להסיר סיד או כל חומר אחר הנמצא על הקירות ולחשוף את פני הבטון, ואם קיים ריצוף יש להסיר גם אותו. אם כך, ניתן לראות כי איטום שלילי זו מלאכה שיש להקדיש לה תשומת לב רבה.

אל תתפשרו

איטום מרתפים הוא דבר שלא מתפשרים בו. בשל הקושי באיטום השלילי ועלות התיקון הגבוהה במיוחד של איטום פגום, הוא חייב להיות מוצלח ולהיעשות בצורה מקצועית על ידי בעל מקצוע מנוסה. עבודת האיטום צריכה להיות מדויקת בכדי שתחזיק לכם זמן רב ותשמור על המרתף שלכם יבש וללא חדירת מים.

רוצים להתייעץ איתנו? התקשרו אלינו ל > 04-8416217 או כתבו לנו וניצור אתכם קשר בהקדם.


20230515170945.423.jpg

חומרי איטום מתקדמים לכל מטרה