מפרט זה מתאים לכל סוגי המסטיגום (מסטיגום 10, מסטיגום ספריי, מסטיגום ספיד)

במקרה של יישום מסטיגום ספיד, זמני הייבוש קצרים יותר.

שלב א' - הכנת השטח ואיטום הקירות

ניקוי יסודי של השטח לאחר קיבוע צנרת המים והניקוז. ביטון צנרת המים והניקוז במידה והיא בולטת מהרצפה ע"י טיט צמנטי משופר (בתוסף אקרילי). הביטון יעשה תוך יצירת שיפועים מתונים בטיט הצמנטי והחלקה שלו.
ביצוע שכבת הרבצה צמנטית בעובי 2-3 מ"מ על הקירות, עם טיט צמנטי משופר. יש להקפיד על אשפרה מתאימה  במים במשך 3 ימים.
ביצוע שכבה שניה של טיט צמנטי משופר בעובי 2-3 מ"מ, במריחה, על פני הקירות. ניתן לבצע שכבה זו 24 שעות לאחר ביצוע שכבת ההרבצה הראשונה. יש להקפיד על אשפרה מתאימה במים במשך 3 ימים. באיזור הטוש/אמבטיה יש למרוח את הקירות בשתי שכבות של טיח אוטם כגון ביטומסיל גמיש ולתת אשפרה כנ"ל.
יצירת רולקות בכל מפגש קיר-רצפה עם טיט צמנטי משופר כנ"ל, בחתך של 5X5 ס"מ. באיזור סף דלת הכניסה לאמבטיה יש לבטן סרגל אלומיניום או פליז 5X50מ"מ, שיגיע עד פני הריצוף הכללי של הבית ויהיה צמוד אליו (האיטום יעלה עד מחצית גובה הסרגל).
המתנה של 10 ימים לייבוש (לאחר גמר האשפרה) ונקיון יסודי של שטח הרצפה והרולקות מפסולת וחלקים רופפים.

שלב ב' - איטום הרצפה והרולקות

מריחת "מסטיגום פריימר" בכמות של כ- 300 גר'/מ"ר על שטח הרצפה והרולקות עד לגובה 30 ס"מ. באזור האמבטיה יש לעלות עד 20 ס"מ מעל גובה פני האמבטיה. מריחת מסטיגום על שטח הרצפה והרולקות (באזור האמבטיה) בכמות של 1.5 ק"ג/מ². המתנה של 6-8 שעות לייבוש.
מריחת שכבה שניה של "מסטיגום" בכמות של 1.5 ק"ג/מ² על פני הרצפה, הרולקות והקירות כנ"ל. המתנה של 24 שעות לייבוש.
יש לפזר חול (הדרוש למילוי לפני הריצוף בקרמיקה) החל מ- 24 שעות לאחר יישום השכבה השניה ולנקוט אמצעי זהירות למניעת פגיעה באיטום בזמן הריצוף.

הערה: במקרה של מסטיגום 10 או מסטיגום ספריי יש להמתין שבוע ימים לייבוש לפני בדיקת הצפה. במקרה של יישום "מסטיגום ספיד" במקלחת, ניתן לבצע בדיקת הצפה בתוך 36 שעות מתום היישום.