על החשיבות של איטום הבית והחדרים השונים בו

כאשר אנחנו עוברים לגור בבית חדש אנחנו חייבים להשקיע לא רק בעיצוב שלו אלא גם באיטום שלו. איטום הבית שלנו יכול לאפשר לנו ליהנות מבית שאין בו רטיבות או שאין בו מזיקים. בית שאטום כהלכה הוא בית שנעים ובטוח יותר לגור בו. קיים מגוון רחב של חומרי איטום - חומרים אלו מתחלקים למספר קבוצות עיקריות של: חומרי איטום צמנטיים, חומרי איטום אקריליים וחומרי איטום ביוטמניים. כל קבוצה מתאימה לאיטום של מרכיבים שונים בבית. כאשר אוטמים למשל מרצפות צריך סוג איטום אחר מאשר איטום של גגות.

 

על חומרי איטום צמנטיים – מה אוטמים איתם?

חומרי איטום צמנטיים הם סוג מרכזי מאוד של חומרי איטום. חומרי איטום צמנטיים משמשים לשם איטום של רצפות וקירות מבטון. החומרים הצמנטיים משמשים לא רק לשם האיטום של הקיר והרצפה אלא גם לשם בידוד שלהם ולשם מניעה של רטיבות בהם. רטיבות יכולה לגרום להתפוררות של הקיר או להופעה של עובש בו. העובש יכול לגרום להצטברות של חיידקים בבית ולזיהומים שונים.

על חומרי איטום אקריליים ואיטום והלבנה של גגות

סוג נוסף של חומרי איטום הוא חומרי איטום אקריליים. חומרים אלו מתאימים לאיטום ולהלבנה של גגות. החומרים האקריליים משמשים לשם מניעה של חדירת רטיבות לבית ולשם הורדת הטמפרטורה בבית. חומרים אלו הם לא רק חומרים אוטמים אלא גם חומרים מבודדים המסייעים לבודד את הגג בבית. הבתים בישראל יכולים להתחמם מאוד בגלל השמש החזקה. כאשר מקפידים לאטום את הגג בחומרים מתאימים ניתן להפחית את מידת החום בגג. כמו כן, מטרתה של הלבנת הגג היא למנוע התחממות, הצבע הלבן דוחה את קרני השמש.

יתרונות של חומרי איטום ביטומנים לאיטום גגות, מרפסות ומרתפים

חומרי איטום איכותיים מאוד ומתקדמים לאיטום של גגות, מרפסות ומרתפים הם חומרי איטום ביטומנים. חומרים מאפשרים לאטום חללים באופן ייחודי נגד רטיבות ונגד חולדות ומכרסמים. כאשר מבצעים את עבודות האיטום חשוב לשים לב שמי שמבצע את האיטום הוא איש מקצוע טוב. חשוב לוודא שהאיטום יעשה בחומרים שיתאימו לאיטום של אותו חלק בבית. כך למשל, חשוב לאטום מרפסות ומרתפים בחומרים שנועדו במיוחד לשם כך. 

על איטום של חדרים רטובים 

איטום חדרים רטובים כגון חדר אמבטיה הוא איטום שחשוב מאוד להשקיע בו. חדרי אמבטיה הם חדרים שעלולים להיות בהם לא מעט בעיות בנייה. בעיות הבנייה יכולות לבוא לידי ביטוי בכך שהרטיבות מהברזים יכולה להביא לכדי עובש בחדר. ככל שאוטמים באופן טוב יותר את הקירות ואת המרצפות בחדר האמבטיה כך יש פחות סיכוי שבחדר יהיו תופעות של רטיבות ושל הצטברות של עובש.