BTI היא יריעה רב שכבתית המיועדת לבידוד תרמי עבור גגות רעפים שמתחתם תקרות בטון או תקרות גבס, גגות איסכורית, כמו גם קירות חוץ חלולים. הבידוד התרמי מצמצם את בריחת החום בחורף ומונע ממנו לחדור בקיץ, כאשר הוא מסוגל להוריד את הטמפרטורה בחדר ב – 15 מעלות ובכך לצמצם את השימוש במזגנים ולהפוך אותו ליעיל יותר מבחנה אנרגטית.

ביריעת ה – BTI עצמה משולבת שכבת בידוד פנימית גמישה מסיבי פוליאסטר חלולים, נקיים ובלתי משוחזרים. היריעה כוללת גם שתי שכבות חסמי קרינה חיצוניות מרדיד אלומיניום משוריין עם צד פנימי, מבריק ורפלקטיבי המוגן בפני אבק. שכבות חסמי הקרינה מחוברות לשכבת הסיבים.

בכך משתייך ה – BTI למשפחת חומרי הבידוד הרפלקטיביים, כלומר, חומרים המחזירים את קרינת השמש באופן דומה לאופן שבו מראה מחזירה קרני אור ובכך הם מונעים את מעבר החום. מבחינה טכנית, נהוג להגיד כי חומרים אלו הינם בעלי פליטות  (emissivity) נמוכה (באופן ספציפי כ – 3% ב – BTI) ולכן מחזירים את מרב האנרגיה שפוגעת בהם ונותנים רק לחלק קטן ממנה לעבור.

משפחת ה – BTI נחלקת לשתי גרסאות עיקריות : BTI 450 ו – BTI 300 כאשר המספר מייצג את משקל סיבי הפוליאסטר בגרם למטר מרובע. יחד עם זאת, הגרסאות נבדלות זו מזו גם בעובי (70 ו – 45 מ"מ בהתאמה), התנגדות תרמית (3.7R ו – R3.3 בהתאמה) ובאורך (13.5 ו – 20 מטר בהתאמה) כאשר לשתיהן עמידות בשריפה של E,2,2. את שתי הגרסאות ניתן להשיג ברוחב משתנה (החל מ- 40 ס"מ ועד ל – 120 ס"מ).

את בידוד ה – BTI ניתן ליישם הן על גגות חדשים והן על גגות ישנים, כמו גם בעליות גג. אופן היישום בפועל משתנה מגג לגג ויש לקרוא היטב את הוראות השימוש והבטיחות הכתובות בעלון המצורף לאריזה.

מלבד בידוד תרמי, ה – BTI מספק גם בידוד אקוסטי מצוין ועל כן הפך לאחד מחומרי האיטום הפופולאריים ביותר כיום, כאשר הוא מחליף שיטות בידוד ישנות יותר כגון בידוד מצמר זכוכית (אשר הנשורת שלו אינה בריאה וגורמת לגירוד) ותומך במגמה הכללית של בנייה ירוקה וצמצום פליטת האנרגיה.

אופן שימוש כללי ב – BTI

• את ה – BTI חותכים עם מספרי בד ארוכים רגילים

• יש לחבר את חומר הבידוד לאגדים (קורות הגג המשופעות) באמצעות אקדח סיכות כשגובה רגלי הסיכות הוא 10-12 מ"מ.

• אם ישנן חפיפות או צורך לחבר בין פינות, יש להשתמש בסרט הדבקה מאלומיניום

• בגגות רעפים ניתן בהחלט ואף רצוי לאורר את הגג מכיוון שה – BTI הינו דוחה אבק.

הוראות בטיחות

• בשום פנים ואופן אין ליצור מגע בין ה – BTI לבין אלמנט חשמלי בלתי מבודד כגון חוטי חשמל או קופסאות חשמל מהסיבה הפשוטה שרדיד האלומיניום הינו מוליך חשמל

• אסור להצמיד BTI לארובות ויש ליצור מרחק של לפחות 12 ס"מ ביניהם

• אין לאחסן את ה – BTI בסביבות לחות או רטובות או לחשוף אותו אליהן בזמן השימוש.

• אם הגג אותו רוצים לבודד אינו מכוסה ברעפים, אסור לחשוף את ה – BTI לרוחות חזקות

היכן ניתן להשיג את ה – BTI

בארץ ה – BTI מיוצר על ידי חברת ביטום וניתן להשיג אותו בחנויות המוכרות חומרי בניין כמו גם באינטרנט באתרים מתמחים. ההבדלים במחיר בין החנויות השונות הוא קטן יחסית כאשר העלות הכבדה יותר היא של עבודת ההתקנה.