לשם מה נחוץ איטום גגות?

ללא מים האדם לא יוכל להתקיים. למעשה, 80% מגופנו הם מים מה שמצביע על החשיבות שלהם. אך מים יכולים גם להפריע ולהזיק, בטח כאשר אנו מדברים על נזילות שמתרחשות בבתים. נזילות בבתים אחראיות לנזקים עצומים לבית ולאיכות חיינו והן מחייבות טיפול מסיבי. העניין הוא שאסור לחכות לכך שהנזילה תקרה בפועל מכיוון שאז הרבה יותר קשה לטפל בה מה עוד שהנזק כבר נגרם. כדאי לטפל בנזילה בטיפול מונע ולעשות את העבודה לפני כן. הדרך כמובן לטפל בנזילה מבעוד מועד הוא באמצעות איטום גגות. בשורות הבאות נסקור בשבילכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על איטום גגות ואף יותר מכך.

איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות

אחת השיטות הטובות ביותר לאיטום הגג היא באמצעות יריעות ביטומניות. באמצעות יריעות אלו לוקחים שתי שכבות של בד איטום ושמים אותם אחת מעל השני כאשר מעל שמים שכבה נוספת שנועדה למנוע מהשמש להיכנס אל המבנה. איטום הגג צריך להיעשות בצורה מדורגת מהמקום הנמוך ביותר אל המקום הגבוה ביותר וזאת בכדי להבטיח שהמים יזרמו אל החלקים התחתונים ביותר. על האיטום להיעשות רק באמצעות יריעות תקניות בגודל 5 מ"מ. לכן כאשר אתם מזמינים את המתקין הקפידו על כך שהוא עושה זאת ומשתמש רק בחומרים תקניים.

איטום באמצעות זיפות

איטום גגות באמצעות זפת היא השיטה הישנה ביותר לאיטום. עם זאת חשוב לדעת כי הזפת משחררת חומרים רעילים לחלל האוויר מה שהופך שיטה זאת לפחות מועדפת ויש לקחת זאת בחשבון כאשר ניגשים לביצוע של איטום באמצעות זפת.

איטום בהתזה

כבר עתה חשוב לומר כי אם אתם אוטמים את הגג באמצעות זפת או יריעות ביטמוניות הרי ששיטה זו אינה אפשרית ולכן עליכם להחליט מראש באיזה שיטה אתם בוחרים. איטום בהתזה דומה לאיטום בזפת אך כאן מדובר על שימוש בחומרים שונים. ראשית החומר באיטום בהתזה אינו שחור כי אם לבן מה שאומר כי השמש הרבה פחות נקלטת כאן. בנוסף החומרים של איטום על ידי התזה אינם רעילים מה שכמובן מביא ליתרון גדול גם לאנשים שמתגוררים בבניין וגם למפעיל המקצועי שאינו מסכן את בריאותו.

איטום הגג הוא נושא חשוב שיש לו משמעויות רבות על איכות חיינו, עליכם לבחור את השיטה שנראית לכם הטובה ביותר ולהיצמד אליה מתוך הנחה שהיא תמנע את המשך הנזילות בביתכם.