אם גיליתם באחד מימי החורף כי בקירות החיצוניים של הבית שלכם קיימת רטיבות, אתם לא לבד. בבתים רבים קיימים סדקים בקירות הגורמים לחדירת מי הגשמים, לרטיבות ולפטריות.

חשוב לדעת כי כאשר יש צורך באיטום קירות חיצוניים מומלץ לבצע אותו במהלך תקופת הקיץ שתאפשר התייבשות נכונה ומהירה של חומרי האיטום וכמו כן, שתבוצע על ידי בעלי מקצוע מתאימים ומנוסים. נסיון לטפל בבעיית הסדקים בעזרת אנשי מקצוע לא מוסמכים או לעשות זאת בעצמכם עלולה לגרום לנזק מצטבר גדול יותר לקירות הבית שלכם.

כדי לשפוך מעט אור על הנושא של טיפול בסדקים ואיטום הקירות, הנה מספר דברים שחשוב לדעת:


סוגי הסדקים הקיימים

עומק ורוחב הסדקים בקירות משתנים ומתחילים ב"סדקי שיערה"- קטנים ודקים, פוגעים רק פגיעה שטחית בטיח.

"סדקי נימים"- גורמים לפגיעה במבנה וחשוב למלא אותם בחומרי אטימה מתאימים.

"סדקים עובדים"- אלו הם סדקים שממשיכים להעמיק ולהתרחב ואם לא עוצרים את התפשטותם ומטפלים בהם בזמן הם עלולים לגרור עבודות חיזוק של כל המבנה.

לאחר שאבחנתם את סוג הסדקים הקיים אצלכם, חשוב להכיר פרמטרים נוספים המשפיעים על תהליך איטום הקירות החיצוניים.

 

סוגי קירות חיצוניים 

בבניה בישראל ישנם שני סוגי קירות: קיר סופג וקיר אטום ושניהם מגיבים לרטיבות בצורה שונה.

קיר סופג נפוץ יותר בבניית קירות חיצוניים וסופח לתוכו את הרטיבות. המבנה והחומר הנקבובי שממנו עשויות הלבנים מאפשר ללחות לנוע בו ולצאת ממנו החוצה.

קיר אטום מונע מעבר של הרטיבות והלחות החוצה והיא מצטברת בו ועלולה לגרום לעובש ולנזק למבנה.

קיימת חשיבות רבה בבחירת חומר האיטום במהלך איטום קירות חיצוניים, כדי לאפשר יציאה של הלחות החוצה. כמו כן, לאחר האיטום כאשר אנו צובעים את הקירות החיצוניים והפנימיים חשוב להשתמש גם בצבע המאפשר יציאה של הלחות מן הקירות.

במידה והתפתח עובש באיזור שבו היתה הרטיבות, יש לבצע טיפול מקדים בחומר מונע פטריות ולחכות לייבוש מלא של הקירות לפני האיטום.

חשוב להבין כי בכדי להגיע לתוצאה מוצלחת שתחזיק מעמד לאורך שנים רבות ותשמור על הנכס שלכם, זהו תהליך שלוקח זמן ויש לבצע אותו רק לאחר בדיקה מקיפה ואבחון סוגי הסדקים בקירות ובחירת אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים לביצוע העבודה.

נסיונות לחסוך זמן, כסף או סיפוק יצר הרפתקנות עלולים להפוך בעיה נפוצה של איטום קירות חיצוניים לבזבוז אדיר של כסף על תיקון חוזר, החמרת הנזק שנגרם למבנה מהרטיבות ובמקרים קיצוניים גם הרס לרכוש נוסף שלכם שנמצא בבית.

כדאי להכיר את הפרמטרים השונים של תיקון ואיטום קירות, אך להשאיר את העבודה למקצוענים. זהו לא המקום להתחיל את לימודי השיפוצים שלכם.

טיפ נוסף: בידקו מדי פעם את מצב הקירות החיצוניים (גם את הפנימיים) ובידקו האם קיימים בהם סדקים, במידה וקיימים סדקים חשוב לבחון את קצב התפתחותם והאם חלים בהם שינויים.