קיר הוא התמך המרכזי של הבית בלעדיו למעשה הבית, המבנה או המשרד לא יוכלו להתקיים ומכאן חשיבותו הרבה. הקיר גם משפיע על הטמפרטורה בבית והוא מהווה את התחם החיצוני של הבית כך שיש לו השפעה יומיומית. כך שכאשר אנו משפצים מבנה בין אם מדובר על בית או משרד אנו חייבים לייחד מחשבה עמוקה כיצד נתייחס אל הקיר ומה נעשה עמו. בשורות הבאות נתמקד בנושא איטום קירות חיצוניים.

איטום קירות חיצוניים - מדוע יש צורך בכך?

כאמור הקיר הוא מרכיב מרכזי בכל מבנה, משרד או בית. הצרה היא שפעמים רבות נוצרים בקיר נזילות המפריעות למהלך התקין של החיים ומקשים עלינו את ההתנהלות היומיומית במבנה. בדיוק בשביל זה מבצעים איטום קירות חיצוניים שנועד למנוע מהנזילות להיכנס אל הבית. איטום קירות חיצוניים אינו טוב רק למניעת נזילות אלא עוזר גם כנגד קירור וחימום של הבית. על ידי כך שאנו אוטמים את הקיר אנו מונעים מהקור להיכנס אל הבית בחורף ומהחום להיכנס אל הבית בקיץ. זהו יתרון עצום העוזר לנו בחיסכון של חשמל וכך חוסך לנו כסף. אם נצרף לכך שנמנעים מאיתנו תיקונים בעקבות הנזילות בקיר הרי שהמשמעות היא שאנו מרוויחים הרבה כסף כתוצאה מאיטום הקירות.


איטום קירות חיצוניים – במה צריך להתחיל?

כאשר אנו ניגשים לאיטום הקיר ישנן מספר פעולות מקדימות שאותן אנו צריכים לבצע וזאת בכדי להבטיח את איכות הקיר ואת איכות האיטום. השלב הראשון והחשוב ביותר לפני איטום הקיר הוא הכנת השטח לקראת האטימה. אנו צריכים לבצע מספר פעולות מקדימות לפני האטימה כאשר פעולות אלו נכונות לרוב החומרים בהם משתמשים. ראשית אנו צריכים לנקות את הקיר מאבק וזאת באמצעות מכונת שטיפה, חשוב מאוד לשים לב שכאשר אנו אוטמים את הקיר הוא צריך להיות יבש לגמרי. בנוסף, עלינו לאטום את כל הסדקים בקיר בכדי להבטיח משטח פעולה חלק לחומר האיטום. ככל שנאטום טוב יותר את הסדקים כך פעולת האיטום תתבצע בצורה טובה יותר.


האם זה משנה מה סוג הקיר שלי?

כאשר אנו ניגשים לאיטום קיר חיצוני חשוב מאוד לשים לב לסוג הקיר בו מתבצע האיטום. אין להסתכל על כל הקירות כמקשה אחת ואנו צריכים לדעת מה סוג הקיר בכדי להתאים לו את חומר האיטום הנכון. יתכן ומדובר על קיר חיצוני מסוג בטון ואז משתמשים בחומר איטום מסוג מסוים ויתכן ובכלל הקיר שלנו הוא אבן ירושלמית ואז משתמשים בחומר איטום מסוג אחר. אם אתם לא בטוחים איזה חומר איטום מתאים לקיר שלכם התייעצו עם איש מקצוע שיסביר לכם מהו החומר המתאים וידריך אתכם כיצד לפעול.