מדוע יש צורך בכך?

חורף, קיץ, סתיו, אביב, עונות השנה חולפות להן והאקלים שלהן משפיע על חיינו. אחת ההשפעות הגדולות ביותר של האקלים הוא על בתינו, שם ההשפעה ניכרת בכל מקום. דוגמא מובהקת לכך הוא הגשם בחורף היורד על גג ביתנו ויכול לגרום לדליפות בבית. דליפות הן פגע רע שיכול לגרום לנו למועקה כללית ולהרגשה רעה. לא רק החורף משפיע עלינו ועל גגות ביתנו אלא גם בקיץ אנו חשופים לשמש קופחת שמחממת את הבית ומחייבת אותנו לקרר את הבית מה שכמובן מוביל להוצאות כספיות ניכרות. בדיוק בגלל סיבות אלו קיים נושא איטום גגות אשר נועד להתמודד עם דליפות מהגשם וחום מהבית וכפי שיוסבר בהמשך, איטום גגות הוא הפתרון הטוב ביותר להתמודדות עם פגעי מזג האוויר.

אילו חומרי איטום לגגות קיימים?

חשוב להבין כי תחום איטום גגות הוא מקיף וכולל וקצרה היריעה מלתת את כל המידע עליו במספר שורות. ובכל זאת ננסה לעזור לכם עם כמה שיותר מידע שיעזור לכם לבחור את האיטום הטוב ביותר לביתכם. חשוב להבין כי איטום גגות טוב הוא הבטחה למניעת דליפות וקירור טוב יותר של הבית ועל כן כדאי לשים על כך דגש ותשומת לב מירבית. שתי שיטות האיטום הנפוצות ביותר לאיטום גגות הן יריעות ביטומניות ואיטום בהתזה אשר דומה לאיטום בזפת אך כאן נעשה שימוש בחומרי איטום אחרים .


איטום באמצעות יריעות ביטומניות – כיצד נעשה זאת נכון?

היריעות עשויות מחומר פולימרי ומודבקות על גבי הגגות, בכדי לשים את היריעות יש צורך לפני כן בשכבת יסוד של חומר ביטומני ורק לאחר מכן לשים את היריעות. שיטה זו נחשבת לשיטת האיטום הטובה ביותר וכמובן אם עושים אותה ברמה גבוהה הרי שהיא מחזיקה להרבה זמן. חשוב להבין שאם יש שכבת יריעות ביטומנית ישנה הרי שההדבקה של השכבה החדשה תהיה פחות טובה ואנו חייבים לקחת זאת בחשבון. חשוב מאוד להבין כי אסור להדביק יריעות ביטומניות מעל חומר איטום אקרילי הנמצא על הגג מכיוון שהדבר יגרום להמסתו של החומר האקרילי ולהריסת האיטום בטווח הארוך.