לגג השפעה דומיננטית על מצב הטמפרטורות במבנה. בקיץ אחראי הגג על ספיגת כ 65% מקרינת החום ואילו בחורף מתקיים איבוד של כ 25% מהחום הפנימי. לכן, בידוד גגות ובמיוחד גגות רעפים בעל חשיבות רבה עבור חיסכון אנרגטי ונוחות. קיימות מספר טכנולוגיות בידוד קיימות לגגות רעפים ואלה מיושמות מתחת לרעפים ומספקות בידוד של עד 90%. לעיתים מתבצעת גם שכבה נוספת על התקרה עצמה או מתחת לקורות. בידוד BTI המשולב מספק הגנה משולבת לגגות רעפים, איסכורית וקירות חלולים.

מבודדים את הגג נכון

טמפרטורות בין גופים, לרבות גגות והסביבה החיצונית, שואפות להתאזן. קיימות שלוש דרכים בהם חום עובר מגופים בעלי טמפרטורות גבוהות לנמוכות יותר:

  • הולכת חום – כשמה כן היא, הולכת חום מתבצעת על ידי מעבר חום במגע וזאת על פי חוק פורייה המתייחס למקדם ההולכה, הפרש הטמפרטורות והמרחק בין הגופים.
  • הסעת חום – חום יכול לעבור גם באמצעות זרימת חומר כמו מים או גז ובמקרה שלנו זה אוויר חם הנוטה להתפשט ולעלות או קר הנוטה לשקוע.
  • קרינת חום – גופים חמים נוטים לפלוט יותר קרינה אלקטרומגנטית בתדרים שונים כמו אינפרה אדום ובתדרים שניתן לראות כשמדובר בגופים חמים יותר.

בידוד גגות רעפים איכותי, מסוגל להתמודד עם כל דרכי העברת החום המתרחשים בגג. בידוד גגות רעפים עם BTI מספק הגנה רפלקטיבית להחזר הקרינה ואליה מוצמדת שכבת סיבי פוליאסטר המבודדים מפני הולכה והסעת חום. יריעות הBTI  מופיעות בעובי 40 מ"מ וכן 70 מ"מ. יריעות אלה מצופות בשכבת אלומיניום משוריין כשהצד הרפלקטיבי פנימי, בעל שוליים, מוגן מאבק ובעל רמת פליטות נמוכה העומדת על כ 3%%.

עבודה עם BTI

הזמן הנכון לפריסת שכבת הבידוד בגג הינו לפני התקנת הרעפים ומהווה חלק מהתכנית המבנה שנקבעה על ידי האדריכל. את שכבת הבידוד מתקינים בדרך כלל על המשטח שעליו מונחים הרעפים. אם יש ברשותכם גג רעפים לא מבודד, עומדת לרשותכם האפשרות לפרק את הרעפים ולהתקין את הבידוד הנדרש. את התוצאות תרגישו במהרה עם אקלים ביתי נוח שישפיע גם על חשבון החשמל.

היריעות מגיעות באורכים של 13.50 מ'' BTI-450 וכן 20 מ'' עבור BTI-300. את היריעות מומלץ לחתוך במספרי בד. היריעות מוצמדות לקורות הגג (אגדים) באמצעות אקדח סיכות בעובי של 10 – 12 מ"מ ובמרחקים של 30 – 40 ס"מ. קיימות מספר אפשרויות להתקנת BTI:

  • מתחת לרעפים בגג קיים – את הBTI  פורסים בניצב (לאורך) קורות הגג. מומלץ לבצע חפיפה של 5 ס"מ בין היריעות כששולי האלומיניום בבידוד הגבוה מונחים על גבי הבידוד הנמוך.
  • תחת רעפים בעליית גג – בגגות עם תקרת גבס מתבצעת פריסת היריעה בין הקורות המשופעים, כך שיש להתאים את היריעות למרחק בין הקורות. גם פה מומלץ ליצור חפיפה בין היריעות. הגדלים הקיימים הינם: רוחב 40 ס"מ, 60 ס"מ, 80 ס"מ, 85 ס"מ, וכן 120 ס"מ.
  • בידוד בגג רעפים חדש – בדומה לפריסת בידוד בגג קיים, יש לפרוס את היריעה בניצב לקורות הגג וליצור חפיפה בין היריעות. כמו כן, מומלץ ליצור "בטן" של כמה סנטימטרים מתחת לרעפים עבור כיסים טרמיים נוספים.
  • תקרת בטון מתחת לרעפים – את היריעות ניתן לפרוס ישירות על הגג. כמו כן, מומלץ ליצור "תושבות" מבודדות העשויות מחתיכות של יריעה ולהצמידן לגג במרחקים של 60 ס"מ  באמצעות דבק מגע.

דואגים לאוורור מתאים

יריעות בידוד טרמיות לגג אינן מספיקות להשגת טמפרטורה אופטימלית ויש נטייה להצטברות חום בין הרעפים לתקרת הבטון. לכן, בתכנון גג רעפים יש לקחת בחשבון התקנת אוורור מתאים. קיימים פתרונות אוורור מגוונים להתקנה בגג, לרבות מפוחים חשמליים הניזונים מרשת החשמל או סולארי וכן וונטות מכניות הדוחפות אוויר באמצעות הרוח. אמצעי אוורור אלה ניתנים להתקנה גם בגג קיים.